Now Reading
Mali by ste používať CBD olej pred alebo po tréningu?

Mali by ste používať CBD olej pred alebo po tréningu?

CBD je spojencom športovcov, pomáha im byť vytrvalejším počas tréningu a rýchlejšie sa zotaviť po splnení svojich cieľov. Keď pochopíme pozitívny vzťah medzi CBD a cvičením, je čas ho začať pridávať do našej rutiny. Je však lepšie užívať CBD olej pred alebo po cvičení?

Nástup účinkov CBD

CBD začína pôsobiť v tele do 15 minút od užitia. Fyziologický účinok je pozorovaný od 4 do 6 hodín od užitia. Pre športovcov je najvhodnejšie aplikovať CBD hneď po tréningu. Napríklad, ak plánujete trénovať hodinu a radi používate kapsuly, mali by ste ich užiť tesne pred začiatkom tréningu. Na druhej strane, ak vapujete CBD kvet alebo olej, môžete si ho užiť ihneď po tréningu, pretože jeho účinky sa okamžite prejavia.

Foto:Verlota

Užívanie CBD pred tréningom

Aby ste sa dostali do seriózneho tréningu, musíte byť v správnom myslení a na správnej úrovni fyzickej energie. 

CBD môže potenciálne pomôcť s nasledujúcimi problémami:

  • Nízka energia Užívanie nižších dávok CBD, zabezpečí stimulačný efekt na organizmus. Niektorí ľudia pijú kávu pred tréningom, aby sa naštartovali. Existujú však potenciálne nevýhody, ako je dehydratácia a post-kofeínové zlyhanie. Na rozdiel od toho môže doplnok výživy CBD podporovať vaše telo holisticky, čo vedie k zvýšeniu energie počas dňa.
  • Zahrievanie – viete, že je užitočné sa pred tréningom natiahnuť a zahriať. Čo spôsobuje bolesť svalov v prvom rade? V mnohých prípadoch zohráva významnú úlohu napätie. Predpokladá sa, že CBD pomáha znižovať svalové napätie a podporuje zdravý prietok krvi, čo môže skrátiť čas potrebný na zahriatie pred tréningom.
  • Oddialenie bolesti – Niekedy ste len pár minút po tréningu, keď vaše telo začne protestovať. Je dôležité počúvať tieto signály. Avšak, CBD pre športovcov môže potenciálne oddialiť ich nástup. Ako? CBD pomáha telu vrátiť sa do základného stavu (homeostázy). Keď vaše vnútorné systémy dobre komunikujú, vaše telo nemusí tak silno reagovať na prvé príznaky stresu a únavy. Týmto spôsobom môžete získať viac opakovaní alebo viac sekúnd vášho tréningu.
  • Zníženie nervozity pred tréningom – Ak vám stres bráni dosiahnuť vaše ciele, CBD pre vašu predtréningovú rutinu môže potenciálne pomôcť upokojiť vaše nervy.
Foto:Freepik

Užívanie CBD po tréningu

Testovanie vašich osobných limitov je nevyhnutnou súčasťou vášho rastu. Zároveň nadmerné pálenie, stuhnutosť a nepohodlie po cvičení môžu skutočne brániť vášmu pokroku. Keď ste unavení a ubolení je oveľa ťažšie dosiahnuť svoje ciele alebo sa prinútiť znova trénovať.

Ak ste odhodlaní prekonať fyzický nepokoj, môže to spôsobiť negatívne výsledky, pri spoliehaní na kompenzačné svaly. Hľadali ste spôsob, ako sa rýchlejšie zotaviť?

Predpokladá sa, že CBD pomáha pri nasledujúcich problémoch:

  • Zápal po cvičení – Čo spôsobuje bolesť a pálenie? Moderná veda naznačuje, že zápal po cvičení hrá významnú úlohu. Keď cvičíme, vytvárame mikroskopické trhliny vo svaloch. Telo vníma tieto slzy ako zranenia a spúšťa reakciu imunitného systému na urýchlenie opravy. Jediným problémom je výsledný diskomfort. Znížením zápalu môže CBD pomôcť telu vyliečiť sa s menším nepohodlím.
  • Napätie – Keď je jeden sval vyčerpaný alebo boľavý, ostatné okolo neho môžu stuhnúť a pôsobiť ako ochranný štít. Celková stuhnutosť však môže znížiť vašu pohyblivosť a dokonca viesť k zraneniu. CBD môže pomôcť celému telu relaxovať a zotaviť sa.
  • Reakcia na nepohodlie – Ako sme už uviedli, CBD môže pomôcť vášmu telu vrátiť sa do pôvodného stavu rýchlejšie. Najmä to môže pomôcť vášmu endokanabinoidnému systému (ECS) lepšie fungovať a dať vášmu telu vedieť, kedy je potrebné viac zdrojov a kedy je v poriadku sa upokojiť. Táto holistická podpora môže pomôcť znížiť váš pocit úzkosti a nepohodlia.
Foto:Freepik

Naše odporúčanie:

Krátkou odpoveďou je, že CBD olej je účinný pred aj po tréningu. Pred tréningom vám môže pomôcť zvýšiť energiu a uvoľniť svaly. Po tréningu môže pomôcť upokojiť zápal po cvičení. CBD je bezpochyby efektívna a bezpečná alternatíva na zníženie bolesti a zápalu po náročnom tréningu, kedy ho však používať záleží aj od konzumácie a spôsobu.

Tento článok nenahrádza odbornú lekársku pomoc, diagnostiku ani liečbu. Pred použitím sa poraďte so svojim lekárom alebo lekárnikom.

Zdroje:https://www.mdpi.com/2075-4663/7/12/251/htm

© 2019 Magazin MEDBAX. All Rights Reserved.

Scroll To Top